Sposoby na rzucenie palenia

Sposoby na rzucenie palenia Palenie tytoniu jest bardzo trudną chorobą, która dotyka wszystkie społeczeństwa. Używka jest tania, daje nam uczucie zadowolenia i można ją kupić wszędzie. Jeśli natomiast chcemy zerwać z nałogiem i oszczędzić swój organizm od trującej i toksycznej substancji watro zacząć zażywać odpowiednie leki. Dobrze też kuracje taką połączyć z terapią. Uzależniony musi zmienić tok myślenia o tytoniu, musi zacząć kojarzyć go z czymś negatywnym, aby pokonać w sobie silną potrzebę zapalenia. Badania dowiodły, że terapia behawioralna połączona z lekami daje duże szanse na rzucenie nałogu na zawsze. Drugim dobrym rozwiązaniem są liczne terapie antynikotynowe, można tutaj wspierać się plastrami antynikotynowymi, gumami, tabletki czy inhalatory. Dzięki takiej terapii po woli zmniejszamy dawkę przyjmowanej nikotyny i w następstwie przygotowujemy organizm do zerwania z nałogiem. Dzięki powolnemu procesowi rzucania palenia odstawienie nikotyny nie jest tak mocno odczuwalne przez nasz organizm. Podstawowym jednak czynnikiem gwarantującym wygranie z nałogiem jest samozaparcie.